TREBALL COOPERATIU


COOPERAR PER APRENDRE
APRENDRE A COOPERAR


ACTIVITATS DE COHESIÓ DE GRUP

La Pilota: Es tracta de fer passar la pilota a un company/a de classe verbalitzant l'acció: " som ... i passo la pilota a ..." dient una qualitat positiva de la persona que ho ha de rebre.




 Objectius:  Afavorir la interrelació, coneixement mutu i distensió dins el grup.


Grup Nominal: Per triar el delegat/a de classe els alumnes han de consensuar quines són les qualitats que ha tenir la persona que representa el nostre curs, fan les propostes dels seus candidats, argumentant el per què d'aquesta tria i anotant a la pissarra els candidats. Després mitjançant una votació sortirà l'elecció del delegat/a.
 

Objectius:  Fomentar el debat i el consens en la presa de decisions.

 
FORMAM ELS EQUIPS DE TREBALL
 
Els equips están format per grups de 4 alumnes de 5 anys, cada grup s'han de posar d'acord per triar un dels colors que els companys/es escriuen a la pissarra.
 
Vermell - groc

Blau - verd
 
Cada alumne escriu a un paper el nom del color que més els li agrada i després ho posen en comú. Se selecciona el més votat.
 
 
 
El portaveu de cada equip escriu la decisió del seu grup.

I l'explica a la resta de companys/es.
 Els equips queden de la següent manera:
 
Equip blau: Aitana, Aitor, Nerea i Sergio.


Equip verd: Lamine, Carmen, José Miguel i Diana.


Equip vermell: Ese, Christiana, Badr i Adriana.


Equip groc: Eric, Erika i Daniel.



ELS LOGOS DELS EQUIPS
 Ja tenim format els equips però li volem posar un nom, per això feim un dibuix que ens representi com a equip. Cada alumne en tria un, excepte el seu, i per votació ha sortit:
 
Equip blau: EL COTXE FANTÀSTIC

 
Equip verd: LES CASES

Equip vermell: BERENAR MOTXILLA

Equip groc: LA FAMÍLIA

 
 
DISTRIBUIM ELS CÀRRECS
 
Setmanalment i de forma rotativa es distribueixen els càrrecs dins l'equip:
 
Encarregat de material: reparteix el material al seu equip.
Encarregat portaveu: Representa al grup i parla en nom del grup.

Encarregat del silenci: Procura que els companys/es d'equip facin silenci quan treballam.

 


Encarregat supervisor/a: Revisa que les feines estiguin ben acabades.



 
 

 ESTRUCTURES COOPERATIVES
 
Lectura compartida: Un membre de l'equip llegeix una paraula i entre tots relacionam la paraula amb la imatge.


 Després es passa el torn a altre infant fins que tots hagin fet lectura compartida.


Els altres mentrestant observen, escolten i, si cal, ajuden al company/a.
 Al finalitzar tots parlen i revisen el treball.
 

1-2-4: Sessió de matemàtiques. Ordenar les monedes segons el seu valor.
Primer individualment, després de dos en dos i finalment tot el grup dóna la resposta correcte.



Classificam, ordenam i comptam.
Els altres están atents, ajuden i , si cal corregeixen.


Entre tots revisam la feina feta.



JOC COOPERATIU





 
Foli giratòriLlegim una síl·laba i la relacionam amb una paraula. Després passam el foli al company perquè faci el mateix, i així fins que passi tot el grup i es completi el treball.


El mestre de suport dóna instruccions a un grup.

Ens ajudam a trobar la solución.

Compartim espai i material.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada